2010. február 20., szombat

Gondoskodás!

Mielőtt még nem lettem pénzügyi tanácsadó, nem hittem és nem foglalkoztam megtakarítással kapcsolatban. Bíztam abban, hogy majd az Úr kirendeli az anyagiakat. Én csak imádkozom, majd meg lesz minden. Nem az imával van a baj, hanem azzal nem gondolkodtam előre. Amit már írtam a József példáját: 7 bő esztendő 7szűk esztendő. Az életünk is ilyen időszakból áll. Amikor tudok és bírok dolgozni félre, teszek arra az időre, amikor már nem bírok úgy- időskor. Vagy ezeknek az időszakok váltakozása. Pál is erről beszél: „megtanultam bővölködni, megtanultam szűkölködni.” Az életünkben megtapasztaljuk mind kettőt. Lehet, hogy ezek váltakoznak. Valamikor jól mennek a dolgok, vannak, amikor nagyon nehezen. Bölcs dolog, ha tehetem, akkor teszek félre. Amikor szűkös idő van, mint pl most a világban, akkor legyen tartalék, ahová lehessen nyúlni. De hiszem, hogy Isten e nélkül is tud rólunk gondoskodni. „Nézzétek az égi madarakat, nem vetnek, nem aratnak, mégis eltarja a ti mennyei Atyátok. Ne aggodalmaskodjatok az életetek felől.”
Fontos a családról gondoskodni, mint férfi azon felül, hogy az Úrban bízom, hogy Ő majd kirendeli. A gyermekeink támogatása, hogy életükhöz minden szükséges dolog meg legyen anyagi, szellemi és erkölcsi. Ez felelősség!
Tehát bölcs dolog, ha tudok megtakarítani, hogy ne úgy éljük, hogy egyik napról a másikra, hogy éppen csak ki tudjuk fizetni a számláimat. Hiszem, hogy Isten nem erre hívott, hanem, „életünk legyen, sőt bőségben éljünk”.
Nem csak a családról kell gondoskodni, hanem támogatni kell az Úr munkáját a tizeden felül, ami nekünk megtérül, mert meg fogjuk tapasztalni Isten hatalmas gondoskodását. Ezeket a dolgokat értettem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése