2010. február 20., szombat

Jó sáfárság.

Jézus mond egy példát a jó sáfárság-ról 3 ember van az egyiknek 1 talentumot ad, a másiknak 2-őt a harmadiknak 5-öt. Az utóbbi kettő elmegy és megsokszorozza az első, viszont elássa.
Ez nem csak a képességeinkről, adottságainkról szól, hogy azt használjuk, hanem a pénzünkről is. A pénzünket is jól használjuk, hogy ne veszítsen az értékében, hanem növekedjen. Az adakozás mellet tegyünk félre későbbi célokra: gyermekeinknek, nyugdíjunknak, stb. Bár lehet, hogy most az gondolja valaki, hogy ez nincs benne a bibliába pl nyugdíj, ezért nem lehet ezt így kijelenteni, hogy félre kell tenni erre.
"El kellett volna tehát helyezned az én pénzemet a pénzváltóknál; és én, megjövén, nyereséggel kaptam volna meg a magamét."Mt 25,27 A kamatozás vagy a hozam , nem idegen a Bibliában. A vagyon szerzés sem rossz dolog, csak jól kell használni, mert rosszul is lehet bánni vele.
Fontos, hogy előtakarékoskodjunk.
Nyilván ma Magyarországon nem nagy hírre van előtakarékosságnak, mivel az előző rendszer, amiben éltek a szüleink, elhitették velünk, hogy az állam gondoskodik majd rólunk. (ezért is van probléma a nyugdíj rendszerrel) nem az államnak kell gondoskodni, hanem magunknak. De nem is úgy, hogy majd az Úr akkor kirendeli. Nem teszek semmit, mert én az Úrban bízom, hogy meg lesz a szükséges anyagi fedezetem a különböző célokra. Ez nem sáfárság.Inkább felelőtlenség. Szerintem, nem ebben kell a hitemet megmutatni, mert azért vannak javaink, hogy előre gondoljunk, gondoskodjunk.
Nyilván nem arról van szó, hogy ne bízzak Istenben.
Amikor egészséges vagyok, és fiatal akkor kell gondoskodni a későbbi évekre. Erre a hangya példáját említem, hogy egész nyáron gyűjt, hogy átvészelje a telet. Az életünk fiatal és erővel teli életében kell gondoskodni akár az idős kor megélésében. Nyugdíj témáját később.
Az ember életében vannak szűk esztendők és vannak bő esztendők. Józsefnél láttunk erre jó példát a 7 bő években kellett félre rakni, hogy a 7 szűk évet átvészeljék. Ez nagy bölcsesség.
Csak nem nagyon gyakoroljuk.
Nyilván nem egyszerű a helyzet ezzel kapcsolatban, hogy tudunk félre tenni. De ha Istenre bízzuk, megtapasztalhatjuk, hogy Ő gondoskodni fog rólunk. Nézd a „javaslat”-ot amit már írtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése